شناسهٔ خبر: 122784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای  ۸ و ۹ دی ماه سال جاری در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، در تاریخ ۸ و ۹ دی ماه همزمان با کل کشور با حضور ۱۴ هزار نفر شرکت کننده در استان خراسان رضوی و در چهار شهر مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه در مجموع ۷ حوزه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، علی مظفری رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۸ و ۹ دی ماه سال جاری در دانشگاه های آزاد اسلامی، ثامن الاحجج (ع)، الزهرا و دانشکده شهید منتظری و همچنین دانشگاه های نیشابور و تربت حیدریه و دانشگاه آزاد سبزوار با شرکت بیش از ۱۴ هزار نفر در رشته های هفت گانه  ساختمان  به طور همزمان درسراسر کشور برگزار می شود.

رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد: در این دوره از آزمون ها حدود ۱۴ هزار نفر شرکت کننده در هفت رشته مهندسی شرکت دارند.

مظفری گفت: این آزمون در هفت رشته مهندسی در صلاحیت های رشته معماری(نظارت و اجرا)، رشته عمران (نظارت و محاسبات اجرا)، رشته تاسیسات برق و مکانیکی (طراحی، نظارت، اجرا)، رشته شهرسازی (نقشه برداری و ترافیک) برگزار می شود.

لازم بذکر است این آزمون توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان ها هر ساله در چهار نوبت برگزار می شود.